Mirrodin Pure / New Phyrexia

Moderatoren: jjjoness', Storm

Benutzeravatar 1.Storm » 21.03.2011, 05:46

Bild

The Sharpest Steel is Tempered in Fire / The Grand Compleation is Achieved

Bild

Number of Cards: 175
Release Date: May 13, 2011
Prerelease Events: May 6, 2011
Launch Parties: May 13-15, 2011
Design Team:
Ken Nagle (lead)
Dave Guskin
Joe Huber
Matt Place
Mark Rosewater
Development Team:
Aaron Forsythe (lead)
Dave Guskin
Zac Hill
Tom LaPille
Erik Lauer

So, wurde wohl mal zeit..

Bild

Wie ich mitbekommen habe, wird es entweder das eine oder andere geben. Wer weiss mehr ? Das entscheidet sich ja irgendwie welche Fraktion mehr Points am Prerelease oder sonst wo macht. Ich kann mir das alles nur schlecht vorstellen, das sie dann ne ganze gedruckte Edition einstampfen.

-- 21.03.2011, 04:46 --

Bild

Bild

Bild

Bild
Zitat PN
{B} Happy Suicide {4} MUD {W} {U} {R} {B} {G}Shop Slaver {B} {4}BLAXX

Benutzeravatar 2.Shauku » 21.03.2011, 18:32

Uiiii, ein Myr Eichhörnchen :mrgreen: .
Zitat PN
[G] Eiself / [R] Blinky / [G/R] Rantog + Matrix / [W/G/U/B/R] LSD / The Bloodpack / Average Suicide / Spring Tide / [G] Average Weenie / Tribal Zombies / [R/W] Tribal Giants / [U/W] Tribal Rebels / [U/W] Tribal Birds / Demon / [G] Tribal Elfball / [G/W] Tribal Slivers / Tribal Merfolk / [B/G/W] Tribal Loam Knights / [G] Tribal Snakes

Benutzeravatar 3.Storm » 04.04.2011, 18:40

Es ist so putzig, ich habs jetzt als Desktop Picture :D!

Es wird auf jedenfall den Krieg entscheiden. 8P

-- 04.04.2011, 09:19 --

Futter!

Bild

Bild

Bild

Bild

-- 04.04.2011, 16:58 --

Bild

Bild

Bild

Chancellor of the Furnace
Rare
4RRR
5/5
Creature - (Giant)
At the beginning of the game, if ~ is in your hand, you may reveal it. If you do, at the beginning of your first turn's upkeep, you may put a 1/1 red goblin creature with Haste on the battlefield.
When this enters the battlefield, put X 1/1 red goblin creatures with Haste onto the battlefield, where X is the number of creatures you control.

Chancellor of the Dross
Rare
4BBB
6/6
Creature - (Vampire)
Flying, Lifelink
At the beginning of the game, if ~ is in your hand, you may reveal it. If you do, at the beginning of your first upkeep, you may have each opponent lose 3 life. Gain life equal to the life lost this way.

Praetor's Grip
Rare
1BB
Sorcery
Search your opponent's deck for a card and exile it facedown. While it's exiled this way, you may look at it and play it as though it were in your hand.

Urabrask, the Hidden
Mythic
Legendary Creature - Praetor
3RR
4/4
Creatures you control have Haste.
Creatures your opponents control enter the battlefield tapped.

BB
Rare
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature has Infect.
At the beginning of your upkeep, put a -1/-1 counter on enchanted creature.
When enchanted creature goes to the graveyard from the battlefield, return ~ to its owner's hand.

"Species Transplantation"
Rare
4U
Enchantment
When ~ enters the battlefield, choose a creature type.
Creatures you control are the chosen type in addition to their other creature types.
"There is no word more worthless than "evolution" from the mouth of Vorinclex. The only one who knows true Progress is me." -Jin-Gitaxis, Core Augur.

Phyrexian Canceller
Mythic
BBBB
Creature - Horror
5/5
Trample
Whenever a source deals damage to ~, that source's controller sacrifices that many permanents.
"It is blessed compleatness." --Sheoldred, Whispering One

Karn the Releasedd(?)
Mythic
7(mana cost)
Planeswalker - Karn
+4: Target player exiles a card from his or her hand.
-3: Exile target permanent.
-14: Set aside all non-aura permanents exiled by Karn, then restart the game. After that, put into the battlefield under your control all cards set aside this way.
(loyalty) 6

Caged Sun
Rare
6
When Caged Sun enters the battlefield, choose a color.
Creatures you control of the chosen color have +1/+1.
Whenever you tap a land for mana, add one mana of the chosen color to your mana pool.

Puresteel Paladin
Rare
WW
2/2
Creature - Human Knight
Whenever an Equipment enters the battlefield under your control, you may draw a card.
Metalcraft - As long as you control 3 or more artifacts, equip costs of equipment you control is 0.

Norn's Annex
Rare (grrrrr)
3PP
Artifact
(P may be paid for with either or 2 life.)
Creatures can't attack you or Planeswalkers you control unless their controller pays P for each attacking creature.

"Phyrexian Unlife"
Rare
2W
Enchantment
You do not lose the game for having 0 or less life.
While you are at 0 or less life, all sources of damage to you gains Infect.

"Psychological Surgery"
Rare
1U
Enchantment
Whenever an opponent shuffles his library, you may look at the top 2 cards of your library. You may exile one of them, then put them back on top of your library in any order.

"Spellsplitter"
Rare
2
0/4
Artifact Creature
P: Target spell that targets a single creature targets ~ instead.
"I'll show Vorinclex that for progress you require more than just teeth and nails." - Malcator, Unifier

"Screamwhip"
Rare
4
Artifact - Equipment
Living Weapon
Equip PP (P may be paid for with either or 2 life.)
Equipped creature has +1/+1 for each Swamp you control.

Hex Parasite
Rare
1
Artifact Creature - Insect(?)
1/1
P: Target a permanent. Remove up to X counters from that permanent. ~ gains +1/+0 until end of turn for each counter removed this way.

Fresh Meat
Rare
3G
Instant
Put a 3/3 green Beast creature token onto the battlefield for each creature that went to your graveyard from the battlefield this turn.
"Death is a scavenger's favorite appetizer."

"Spawning Shell"
Rare
3P
Artifact
P, T, sacrifice a creature: Search your library for a creature with CMC equal to or less than the sacrificed creature's. Put that creature into play, then shuffle your library. Play this ability only when you can play a Sorcery.

"Invasion Parasite"
Rare
3RR
3/2
Creature - Insect
Imprint - When ~ enters the battlefield, exile target a land.
Whenever an opponent plays a land with the same name as the exiled card, ~ deals 2 damage to him or her.

Scrapmetal Fiend
Rare
R
*/*
Creature - Construct
~'s power and toughness are each equal to the number of artifact cards in all graveyards.
Zitat PN

Benutzeravatar 4.Shauku » 06.04.2011, 20:59

Jeah!! Karn is da :mrgreen: .
Zitat PN
[G] Eiself / [R] Blinky / [G/R] Rantog + Matrix / [W/G/U/B/R] LSD / The Bloodpack / Average Suicide / Spring Tide / [G] Average Weenie / Tribal Zombies / [R/W] Tribal Giants / [U/W] Tribal Rebels / [U/W] Tribal Birds / Demon / [G] Tribal Elfball / [G/W] Tribal Slivers / Tribal Merfolk / [B/G/W] Tribal Loam Knights / [G] Tribal Snakes

Benutzeravatar 5.Storm » 07.04.2011, 07:03

Der umgedrehte Negator gefällt mir noch nen bissl besser :D.

Karn ist nix fürs T1, aber im Legacy Mud wird er gezockt werden.

Und der bb1 Tutor auf die Bibo vom Gegner wird auch auf jedenfall potential haben, also im T1 zockt ja fast jedes Deck den Lotus und das wäre das minimal Target. Man klaut sich einfach ansonsten den Yawgmoth's Will, oder den Ancestral. Also im Control Mirror ein echter Schocker.
Zitat PN

Benutzeravatar 6.Shauku » 07.04.2011, 20:33

Jepp, dass die im T1 witzig kommt, hab ich mir auch schon gedacht.
Zitat PN

Benutzeravatar 7.Storm » 07.04.2011, 23:51

Bild
Hex Parasite 1

Artifact Creature — Parasite

X[PB]: Target a Permanent. Remove up to X counter from that permanent. Hex Parasite gains +1/+0 for each counter removed this way.

(PB may be paid with either b or 2 life)

1/1
Ein Alternativer , das aufsaugen ist auch ein kleines . Er kommt sogar um ne Chalice@2 und dodged neben dem Thorn noch den .

Durch den erhöhten Artefakt Count vielleicht auch der spielbar?
Zitat PN

Benutzeravatar 8.Shauku » 08.04.2011, 13:51

Saugt der eigentlich auch Planeswalker auf?
Zitat PN

Benutzeravatar 9.Storm » 08.04.2011, 18:42

Ja allerdings nicht für x mal 2 life, sondern man zahlt x für die Anzahl Counter und dann noch einmal B oder 2 Life.

Er handelt auch ne und ist bonker mit ^^.
Zitat PN

Benutzeravatar 10.Shauku » 09.04.2011, 11:51

Ja, der hat wirklich gut Power. Damit kannst fast Gobos handeln :) . Leider will er {B} haben...
Zitat PN

Benutzeravatar 11.Storm » 10.04.2011, 14:43

Du zahlst ja einmal x mana je counter den du runter machen willst und dann entweder noch einmal B oder 2 Life. Also wenn du ne Vial von 2 auf 0 setzen willst, zahlt du x = 2 und einmal B, oder x = 2 und 2 Life.

Ich denke den sollte man sich im Playset holen, das ist sicherlich eine Karte die irgendwann sehr Broken werden kann. Sie ist ja so schon gut um beim Gegner rumzuhated, aber ich sehe in ihr auch Combo Potential. Obs da schon was da ist das mit dem Ding Combo ist weiss ich nicht, ich hab mir mal die ganzen Cumulative Upkeep Sachen durchgeschaut, aber das ist alles nicht so imba. Suspend Counter funktionieren leider nicht, weil wenn man die Suspend Karte spielt, ist sie exiled.

Ich weiss noch nicht ob er fürs T1 im Sui wirklich das potential hat, aber im Legacy wird er schon ein house sein.

Bin mal gespannt was Phyrexia noch fürs Sui ausspuckt.
Zitat PN

Benutzeravatar 12.Shauku » 10.04.2011, 20:28

Naja, du könntest z.B. ne im Spiel halten und immer auf so 2-3 Mana lassen. Kostet halt dummerweise jede Runde was. Ansonsten würd ich aber nicht nach Cum. Upk. schauen, sondern allgemein nach Marken :mrgreen: .
Zitat PN

Benutzeravatar 13.Storm » 11.04.2011, 08:41

Ein anderer Gedanke zum Hex Parasite:

Swamp, Ritual, Hex Parasite, mit Parasite auf 12 Runter ziehen, , , nächsten Zug auf 2 Runterziehen, Agriff für Tot.

Bild

Ein neues , ohne Split Second, das jedes Deck für 2 Life spielen kann.

I like!
Zitat PN

Benutzeravatar 14.Shauku » 11.04.2011, 18:24

Riskant aber second turn 8) .
Zitat PN

Benutzeravatar 15.Storm » 20.04.2011, 11:05

Ich hab jetzt nen Sui gebastelt, das ich schon nen Bissl getestet hab, so schlecht ist das mit dem nicht. Man legt jetzt auch liebend gerne Doppel Confi und freut sich wenn er was für revealt. Auch beim offenen Schlag abtausch freut man sich richtig wenn der 5/6 Goyf in einen reinfährt.

Gegen Noble Fish war das alles sehr solide, andere Mu's werden noch getestet.

-- 18.04.2011, 10:04 --

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Der Panther gefällt mir schon fast 8).

-- 19.04.2011, 08:30 --

Bild