Cheating Ichorid

Moderator: jjjoness'

Benutzeravatar 1.Storm » 16.09.2009, 10:14

Es geht um das Deck Ichorid mit der Ability Dredge die abused wird und das cheaten zu reanimaten.
Ok, since I have to spell it out for everyone:

This was how it was explained to me by Level 3 Judge, Riki Haykashi.

You carefully dredge, replacing your draws. When doing so, you quickly flip the cards into a pile where your opponent can only see the top card, and you put Narcomoebas directly into play instead of waiting until the resolution so your opponent won't look. This is also why you run multiple Progenitus; to maximaize your chances of sneaking one unnoticed into the yard.

Then, two or three turns later, you announce Dread Return targeting your Progenitus. When your opponent calls a judge, he confirms that the game state is non-reparable, and that the replacement effect can no longer happen. You then get a 10/10 monster and swing for the win.

It's the pure sickness. Team Unicorn has named the new deck "Cheatyface Ichorid", since it is based off of the same principle as the Un-card.

Go out and wreck your local metagames folks.
Is' nicht wahr oder ? Also ich finde das kann nicht angehen.
Zitat PN
{B} Happy Suicide {4} MUD {W} {U} {R} {B} {G}Shop Slaver {B} {4}BLAXX

2.Darkstalker » 16.09.2009, 10:57

*lach* Deswegen schau ich mir an, was mein Gegner in den Grave wirft. Ganz ehrlich: Wer´s nicht macht, ist selbst schuld.
Aber aufgemerkt: Nach dem Turnier würde ich den Spielern in aller Deutlichkeit klar machen, dass sie mit diesen Machenschaften in meinem Laden nicht mehr willkommen sind. Also, neues Deck, ehrlich spielen oder Hausverbot.
(Und auf dem Weg nach Hause in einer dunklen Seitengasse .... *grins* Nein, so gemein wollen wir ja gar nicht sein ...)
Zitat PN

Benutzeravatar 3.jjjoness' » 16.09.2009, 12:32

Laut Penalty Guideline ist das ganze (sollte es nicht absichtlich gemacht werden) ein Gameplay Error - Failure to Reveal, was normal mit einem Warning geahndet wird. Hier ist der Regelverstoß aber absichtlich, deshalb sollte das ganze als Cheating - Fraud behandelt werden, was zu einer Disqualifikation führt.
Zitat PN
Teferi and Jesus actually have quite a lot in common. They both gave their lifes to safe a world. The main difference is that Teferi can be played as an instant.
Sortiere nach

« Regelfragen